زور میلیون آمریکا واشنگتن ونزوئلا ونزوئلا

زور: میلیون آمریکا واشنگتن ونزوئلا ونزوئلا کاراکاس انتخابات ریاست جمهوری

گت بلاگز اخبار پزشکی آیا می‌دانستید ساعات اولیه صبح بدترین وقت جهت ورزش کردن است!؟

متخصص پزشکی ورزشی در پاسخ به این سئوال که مناسب ترین وقت ورزش کردن چه زمانی هست، گفت: مناسب ترین وقت ورزش کردن زمانی است که شما در حداکثر هوشیاری قرار دارید، مت

آیا می‌دانستید ساعات اولیه صبح بدترین وقت جهت ورزش کردن است!؟

آیا می دانستید ساعات اولیه صبح بدترین وقت جهت ورزش کردن است!؟

عبارات مهم : پزشکی

متخصص پزشکی ورزشی در پاسخ به این سئوال که مناسب ترین وقت ورزش کردن چه زمانی هست، گفت: مناسب ترین وقت ورزش کردن زمانی است که شما در حداکثر هوشیاری قرار دارید، متاسفانه در ساعات ابتدایی صبح این مهم وجود ندارد، زمانی مناسب است که بیشترین اشتیاق و انگیزه را جهت ورزش کردن داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، دکتر «فاطمه کریمی افشار» با تاکید بر اینکه فعالیت ورزشی زمانی ارزش دارد که استمرار داشته باشد، بعد شرایطی را در نظر بگیرید که این استمرار وجود داشته باشد افزود: در ساعات اولیه صبح بدترین وقت جهت ورزش است بویژه جهت افراد سن اوج به این علت که بدن هنوز در تعادل در سیستم سمپاتیک و پاراسمپاتیک قرار نگرفته و دیگر اینکه هوشیاری هنوز به صورت کامل وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بنابراین هر زمانی که وقت داشتید حتی اگر 5 دقیقه باشد این ارزش را جهت ورزش کردن قائل باشید و اقدام به فعالیت ورزشی کنید و از کمترین امکاناتی که در منزل دارید می توانید استفاده کنید.

کریمی افشار با توصیه بر این عنوان که حتما با بدن گرم ورزش کنید، اظهار داشت: قبل از انجام حرکات ورزشی گرم کردن مهم است تا از آسیب های ناشی از ورزش کردن مانند کشیدگی عضلانی و … جلوگیری کرد.

این متخصص پزشکی ورزشی با بیان این توصیه که قبل از اقدام به ورزش باید از اوضاع سلامت جسمانیمان ارزیابی داشته باشیم و بعد شروع به ورزش کنیم گفت: در تعریف انجمن پزشکی ورزشی آمریکا حداقل فعالیت فیزیکی جهت یک فرد 90 دقیقه با شدت اوج در هفته، یا حداقل سه روز به مدت 150دقیقه با شدت میانگین در نظر گرفته شده است است.

کریمی افشار گفت: معمولا از برنامه ورزشی باید نشانه خاصی داشته باشیم اهدافی که در این برنامه داریم در چند دسته مشمول بر زیاد کردن ظرفیت های تنفسی، قلبی و ریوی، قدرت و استقامت عضلانی، انعطاف پذیری و در نهایت بحث تعادل طبقه بندی می شود.

وی در مورد پیاده روی گفت: اینکه فقط در هفته به ورزش پیاده روی بپردازید حتی اگر اصولش را انجام دهید تنها هدفی که دنبال می کند استقامت ریوی است ولی جنبه های دیگر مانند آمادگی جسمانی را دنبال نمی کند.

وی افزود: جهت اینکه ورزش تدوام داشته باشد، از پیاده روی راحت و ورزش های مقاومتی به ورزش هایی با گروه های هم توان خود مانند والیبال، کوهپیمایی، تپه نوردی و … استفاده کنید.

آیا می‌دانستید ساعات اولیه صبح بدترین وقت جهت ورزش کردن است!؟

واژه های کلیدی: پزشکی | فعالیت | پیاده رو | پیاده روی | حرکات ورزشی | برنامه ورزشی | فعالیت ورزشی | اخبار پزشکی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz